پرسونال برندینگ مقالات ترجمه شده
برند شخصی 6 نکته طلایی

6 تکنیک برای ساخت برند شخصی قدرتمند

6 نکته طلایی برای ساخت برند شخصی و تبدیل آن به یک دارایی واقعی

 

زمان مطالعه : 5 دقیقه

نوشته شده در 30 ژانویه 2023 / نویسنده : evgenia-zaslavskaya / ترجمه : حمید رضا نجفی


 

در این مقاله 6 نکته برای ساخت برند شخصی قدرتمند و ایجاد شهرت وجود دارد، که باعث موفقیت شما و کسب و کارتان خواهد شد.

رابرت گرین در کتاب 48 قانون قدرت در خصوص شهرت اینگونه نوشته است:

شهرت شما سنگ بنای قدرت شما است. از شما محافظت می کند و به شما کمک میکند تا بر نحوه قضاوت جهان، حداقل تا حدی، تاثیر بگذارید. شهرت مانند یک جادوگر می تواند قدرت شما رو دو چندان کند. اینکه کاری عالی به نظر برسد یا نه بستگی زیادی به شهرت انجام دهنده آن کار دارد.

چگونه می توانید فلسفه مدیریت خود را ایجاد کنید و قدرتی تاثیرگذار، فراتر از کسب و کار خود داشته باشید؟ داشتن برند شخصی قدرتمند نه تنها نشان می دهد شما چه کسی هستید و شرکت شما چیست، بلکه می تواند تعیین کننده ارزش تجاری شما برای سرمایه گذاران یا شرکای کاری شما باشد.

اهمیت برندسازی شخصی برای بسیاری از کارآفرینان مشهور، ورزشکاران و حتی دانشمندان قابل توجه است. برای پی بردن به اهمیت داشتن برند شخصی مقاله اهمیت برند شخصی را مطالعه نمایید.

در این مقاله 6 نکته مهم در پروسه ساخت برند شخصی بیان شده است که با رعایت آنها می توانید شهرتی بدست بیاورید که یک دارایی واقعی برای شما محسوب شود.

برای ساخت برند شخصی خود یک رویا ایجاد کنید

فراتر از فروش یک محصول یا خدمت به سبک زندگی و رویاها فکر کنید. به عنوان مثال برند وی ورک wework فقط یک فضای کار مشترک نیست. به گفته مدیر عامل سابق آن ( آدام نیومن)، مکانی است که در آن می توانید زندگی مورد نظر خود را خلق کنید، به یک جامعه بپیوندید، دوستی ایجاد کنید و حتی عشق زندگی خود را ملاقات کنید.

 

دفتر وی ورک wework

 

این تفکر و شعار نیومن روی استخدام کنندگان جدید، سرمایه گذاران بالقوه و حتی همسر او تاثیر گذاشت و این رویکرد در عمل نیز نتیجه داد.

برای مثال ایلان ماسک که برای همیشه روی تسخیر فضا متمرکز بوده است. او رویای سفر بین سیاره ای را از طریق شرکت اسپیس ایکس می فروشد و در این کار موفق است، چراکه اخیرا این شرکت موفق شده است 750 میلیون دلار بدست بیاورد و ارزش کمپانی 137 میلیارد دلار شده است.

 

اسپیس ایکس

 

اما کمی احتیاط کنید! رویاها می توانند ما را فریب دهن. چشم انداز مارک زاکربرگ برای دنیای فراجهانی (متاورس) که در آن میلیاردها نفر در دنیای مجازی ساعت ها به کار، برقراری ارتباط و بازی مشغول خواهند شد، هنوز به اثبات نرسیده است.

پرچم دار بازی های VR  و متا Horizon Worlds، همچنان پر زرق و برق و نا محبوب است و سرمایه گذاران آن نگران هستند که این شرکت بیش از حد روی متاورس هزینه کرده است و این قمار مشخص نیست که نتیجه بخش باشد یا خیر.

با این حال زاکربرگ با سرمایه گذاری بلند مدت روی این پروژه، به نظر می رسد مطمئن است که این استراتژی نتیجه خواهد داد.

 

زاکربرگ متا

 

با اینکه اعداد و آمار مهم هستند، اما دیدگاه رویایی شما نیز اهمیت دارد. تمرکز بر تصویر بزرگتر به جای سود انتخاب عاقلانه ای به نظر می رسد و در نهایت این وظیفه سرمایه گذاران است که دوام ایده کسب و کار شما را بررسی کنند.

 

نقاط قوت خود را بیابید و از آنها به عنوان کارت ویزیت برند شخصی خود استفاده کنید

از ویژگی هایی که باعث می شود شما از دیگران متمایز شوید و توجه ها را به خود جلب کنید، خجالت نکشید.

این ویژگی ها به برگ برنده شما و کارت ویزیت شما تبدیل می شوند و به شما کمک می کنند تا با موفقیت از موقعیت های دشوار عبور کنید. برای مثال شهرت شما به عنوان یک تاجر صادق می تواند مزایای قدرتمندی را برای شما به وجود بیاورد و در برابر رقبا و یا در مذاکرات مورد استفاده قرار بگیرد.

ایلان ماسک همیشه بر نوآوری های موفقیت آمیز متمرکز بوده و خود را به عنوان مردی بدون محدودیت معرفی کرده است. ارزش و قدرت اصلی او این است که غیر ممکن ها را ببیند و آن را به عتوان یک چالش در نظر بگیرد و به طور مستمر مرز میان ممکن ها و نا ممکن ها را تغییر دهد.

این رویکرد ثابت، حتی زمانی که با تصمیمات مخاطره آمیز و ریسکی ترکیب شود، به او این امکان را می دهد که برند شخصی خود را به عنوان کسی که تنها با یک توییت می تواند بازار سهام را به حرکت در بیاورد، تثبیت کند.

 

برند شخصی ایلان ماسک

در گوگل دیده شوید

یکی از شاخص های اصلی یک استراتژی روابط عمومی موفق این است که بتوانید خودتان یا برندتان را در گوگل جست و جو کنید و نتایج قانع کننده ای بیابید. البته آنچه به عنوان “قانع کننده” به حساب می آید، بستگی به اهداف شما دارد. اگر به جذب سرمایه گذاران بزرگ نیاز دارید، مطمئن شوید که رسانه ها شما را به عنوان یک کارآفرین قابل اعتماد و آینده نگر معرفی می کنند.

نیومن ( مدیر عامل سابق وی ورک ) در برنامه WeCrashed پس از پیشنهاد وام بسیار کوچکی به کارمند بانک می گوید: ” من را در گوگل جست و جو کنید “. پس از یک جست و جوی سریع، کارمند نیومن را نزد یکی از مدیران ارشد بانک می فرستد، جایی که کارآفرین بلافاصله مشتری VIP می شود و خط اعتباری به ارزش میلیون ها تضمین می کند.

 

مثال برند شخصی نیومن

 

پتی لابل، خواننده، بازیگر و کارآفرین به کسانی که شک دارند که او هنوز در سن 78 سالگی کار می کند، می گوید: “من را در گوگل جست و جو کن، بووم”.

 

مثال برند شخصی پتی لابل

 

من ( نویسنده مقاله ) به لطف انتشار مطالب و مقالات خود در Entrepreneur برای یک رویداد تجاری مهم اعتبار نامه دریافت کردم. برگزارکنندگان رویداد می توانند نام من را در گوگل جست و جو کنند و ببینند که من چه کسی هستم و چه فعالیتی دارم. بسیاری از مشتریان قبلی من نیز از طریق نظرات کارشناسی که من ارسال کرده ام، اطلاعاتی در مورد آژانس من پیدا کرده اند.

مثال خود من به وضوح نشان می دهد که مردم تمایل دارند به افرادی که برای آنها آشنا هستند اعتماد کنند. یک برند شخصی به دیگران اجازه می دهد شما را بشناسند.غریبه بودن را از بین ببرد و شما را به یک فرد مورد اعتماد تبدیل کند.

اگر همه چیز برابر باشد، ما همیشه ترجیح می دهیم پول و زمان خود را روی کسی که می شناسیم سرمایه گذاری کنیم.

 

به برند شخصی خود متعهد باشید و سعی نکنید همه را راضی نگه دارید

وفادار ماندن به خودتان و اینکه بتوانید حقیقت خود را جسورانه بیان کنید، مهم ترین مساله ای است که با رعایت آن می توانید یک برند شخصی در هر زمینه ای بسازید. این رویکرد هم مردم را جذب و هم می ترساند، اما انتخابی میان بد و بدتر است. اگر به راضی نگه داشتن همه بیندیشید، برای هیچکس جذاب نخواهید شد.

کریستیانو رونالدو همیشه عمیقا به استانداردهای برتری خود متعهد بوده و اطمینان حاصل کرده است که این ارزش ها را رعایت کند. در اوایل کارش، به دلیل اعتقاد قوی به توانایی های خود و رویاهای بزرگ، او را مغرور می دانستند. با وجود همه انتقادهایی که از او شد، او به آن ارزش ها وفادار ماند و هرگز برای خشنود کردن دیگران به کمتر از این قانع نشد. دستاوردهای او اکنون به جای او صحبت می کنند.

 

مثال برند شخصی کریستین رونالدو

 

به جای خراب کردن دیگران روی ساخت برند شخصی خود تمرکز کنید

منتقدان و رقبا ممکن است چیزهای بگویند و یا فعالیت هایی کنند که ما را وادار کند به آنها پاسخ دهیم و سعی کنیم شهرت آنها را از بین ببریم، اما بهتر است قبل از هر اقدامی دو بار فکر کنیم.

توماس ادیسون مخترع معروف معتقد بود که هر مکانیزمی می تواند با استفاده از جریان مستقیم کار کند. زمانی که نیکولا تسلا، دانشمند صربستانی اعلام کرد که توانسته مکانیزمی بسازد که بر روی جریان متناوب کار می کند، ادیسون خشمگین شد. او تصمیم گرفت آبروی تسلا را زیر پا بگذارد.

 

توماس ادیسون مثال برند شخصی

 

ادیسون می خواست علنا ثابت کند که ماشین های جریان متناوب خطرناک هستند و تسلا را برای آن مقصر بداند. او بسیاری از حیوانات خانگی را در معرض شوک های AC کشنده قرار داد. به نظر می رسید این کار کافی نباشد بنابراین او به مقامات زندان ایالتی نیویورک با پیشنهاد اعدام یک جنایتکار با استفاده از جریان متناوب به عنوان نمایشی از کشنده بودن آن مراجعه کرد.

اما او ولتاژ را اشتباه محاسبه کرد و در حالی که مجرم دچار برق گرفتگی شد، نمرد و اعدام باید مجددا تکرار می شد. در نتیجه شهرت ادیسون به شدت آسیب دید و در مقابل شهرت تسلا افزایش یافت.

درگیر این حملات تحقیرآمیز نشوید، چراکه مخاطبان شما احتمالا بیشتر به کینه توزی شما توجه می کنند تا ویژگی های شخصی که به آن حمله می کنید. اگر شهرت شما قوی است، می توانید از تکنیک های ظریف تری مانند طنز و تمسخر برای تضعیف حریف خود استفاده کنید. جذاب و شوخ بودن ارزشمند است.

بدانید چه زمانی در سایه محو شوید

درست است که برای اینکه کسی به نتیجه برسد، نباید از درخشش بترسد. با این حال تاریخ نشان داده است که گاهی اوقات ایده خوبی است که نورها را کمی کم کنید.

نیکلاس فوکه از سال 1653 تا 1661 در زمان پادشاه لویی چهاردهم، سرپرست امور مالی فرانسه بود. کار سیاسی او در زمان فعالیتش درخشان بود. صعود سریع فوکه به نردبان نخبگان سیاسی، همراه با ثروت و جاه طلبی پنهان او، اعتبار او را بالا برد، اما برای او دشمنان بسیاری در دربار ایجاد کرد.

در نهایت نمایش بی رویه ثروت و افزایش نفوذ اجتماعی او، احتمالا باعث شد پادشاه جوان فرانسه او را از سال 1661 تا زمان مرگش در سال 1680 به زندان بیندازد.

گاهی اوقات برای دستیابی به اهداف خود، کمتر دیده شدن به صرفه تر است.

 

مثال برندینگ شخصی

 

نیومن در مقطعی به وضوح از برند شخصی خود برای تاثیرگذاری بر تصمیمات شرکای خود استفاده کرد. با این حال زمانی که شهرت او از کنترل خارج شد، اقدامات نادرست او شروع به شرمساری سرمایه گذاران کرد. زمانی که شرکت شروع به آماده شدن برای عرضه اولیه سهام خود کرد، هیئت مدیره تصمیم گرفت که او را در سایه قرار دهد و مدیر عاملی بدون چنین برند شخصی بحث برانگیزی را انتخاب کند.

 

نیتجه گیری

روی هم رفته، ساخت یک برند شخصی برای همه بسیار اهمیت دارد حتی اگر ندانید چه زمانی به کارتان خواهد آمد. اگر شما یک کارآفرین هستید، شهرت شما جذب سرمایه را آسان تر می کند. برای یک مدیر ارشد به افزایش ارزش در فرآیند استخدام کمک خواهد کرد.

هرچه افراد بیشتری در مخاطبان هدف شما، درباره شما بیشتر بدانند در درازمدت می توانید به مزایای بیشتری پی ببرید. این موضوع برای کسی که میخواهد موشکی به فضا پرتاب کند یا شخصی که به دنبال کار می گردد به یک اندازه اهمیت دارد.

منابع

مجله اینترنتی entrepreneur

​ترجمه شده توسط :  حمید رضا نجفی

نظرات (1)

  1. دقیق و کاربردی، با چاشنی سیاست تاثیرگذار🌸🍃

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه